Werkpodium helpt om van je organisatie een plek te maken
waar mensen gezien worden en waarde toevoegen.

De klanten

Ik werk met programmamanagers, projectleiders, ondernemers en vooral ambitieuze professionals. De organisaties waar zij voor werken, of die zij hebben opgericht, zijn gericht op sociale en ecologische duurzaamheid, geestelijke gezondheid, stichtingen of commerciële dienstverlening.

Wat mijn klanten met elkaar gemeen hebben;

  • zij staan bewust in het leven,
  • zetten een stapje extra om hun doelen te bereiken,
  • zijn open en nieuwsgierig,
  • willen leren en ontwikkelen.

Dit zijn de vragen die mijn klanten hebben.

“Hoe kan ons team beter gebruik maken van de onderlinge kwaliteiten?”

Deze manager heeft een geweldig leuk team, helaas werkt iedereen erg op zichzelf en kan men nog veel meer gebruik maken van elkaars kwaliteiten. Oh ja zou je het online kunnen doen?

“Zou jij een workshop kunnen verzorgen voor studenten op basis van de 12 stappen in de reis van de held? Dan kunnen ze hun portfolio beter maken en eventueel een film van zichzelf maken.”

Dit is de vraag van een docent. Zij wil graag haar leerlingen stimuleren en inspireren om bij het maken van hun portfolio om een nieuwe weg in te slaan. Dit filmpje maakte werkpodium om hen te inspireren.

https://vimeo.com/manage/videos/529987042

“Hoe kunnen we onze doelgroep (mensen met mentale klachten) wat leren op het gebied van storytelling?”

Dit is een vraag van een directielid van een organisatie gericht op het behandelen van mensen met mentale klachten. Behandelaars willen meer aandacht geven aan het aspect storytelling in hun werk met cliënten. De vraag is hoe? Storytelling wordt vaak als de magic kracht gezien. Iets wat instant succesvol is. Deze opdrachtgever snapt volledig dat het tijd en aandacht vraagt om met de kracht van persoonlijke verhalen te gaan werken.

“Hoe kunnen we echt leren van de praktijk? Ik wil graag dat medewerkers en leidinggevenden elkaar de juiste vragen gaan stellen en dat praktijkverhalen daarvoor ingezet worden.”

Dit is de vraag van een programmanager. Het gaat om het een grote verandering in de wet- en regelgeving waar de mensen van de werkvloer nog niet op acteren. Als het alleen maar bij theorie blijft, dan verandert er niks op de werkvloer. De vraag van de programmamanager is of er met echte verhalen uit de praktijk een toolkit kan worden gemaakt waardoor leidinggevende het gesprek makkelijker aangaan.

“Hoe kunnen we ons sterker neerzetten in een zakelijk netwerk?”

Dit is de vraag van een communicatieprofessional. In haar team is het soms zoeken tussen de rol van de alwetende professional of die van de underdog. In een setting waar het gaat om informele macht zijn zij op zoek naar de juiste toon en houding.

“Wij willen een interne training geven aan medewerkers rondom een veilig en inclusief werkklimaat. Er is laatst een incident geweest en we moeten hier echt aandacht aan besteden. Hoe pakken we dat aan?”

De manager van een middelgrote organisatie stelt deze vraag. De worsteling van deze organisatie is dat ze een klein incident niet te groot willen maken. Liever geen polarisatie, maar er geen aandacht aan besteden is ook geen optie. Ze willen meer bewustwording in de organisatie.

Zijn dit herkenbare vragen voor je team of organisatie? Ik help je er graag mee.

1. Veel talent en kwaliteit in het team, maar succesvol samenwerken is er eigenlijk niet bij. Waarschijnlijk zijn jullie nu een groepje individuen, een eilanden-groep. Dan is “samenwerken is een werkwoord“ een goed idee. Een training met een heldere structuur die inzicht geeft in de talenten en kwaliteiten van iedereen in het team. Je leert hoe je door een aantal goede werkafspraken een fijne werksfeer krijgt, veiliger, resultaatgerichter en pittiger. Lees hier meer….

2. Loopbaanontwikkeling en inzetbaar komen ter sprake tijdens de gesprekscyclus. Als er toch sprake is op de lange termijn van een mismatch dan ontstaat er spanning zowel bij werkgever als medewerker. Dan is introductie van Plan B een goed idee. Als iedereen regelmatig nadenkt over plan B. Dan komt er meer wendbaarheid en doorstroom. Lees hier meer….

3. Er is een nieuwe werkwijze, maar niemand snapt waarom. De dienstverlening is goed uitgedacht en heeft sterke theoretische basis, maar de doelgroep haakt niet genoeg aan. Dan is “implementeren met storytelling” een goed idee. Lees hier meer……